2014. január 26., vasárnap

Egy Cecilos írás (az első, úgy olvassátok), ami angstnak indult... aztán Hurt/Comfort lett belőle.



Cecil gyakran mosolyog. Harminckét hófehér foggal, rémisztően csillogó szemekkel és elegánsan mosolyog akkor is, amikor reflexből behúzza őt egy tető alá, a mellkasa elé teszi a kezét, és nem hagyja, hogy kinézzen, vagy kitegye a lábát. Fesztelenül cseveg tovább, és elhiszi, hogy a hangja képes elnyomni a helikopterek zúgását, hogy a mondanivalója olyan érdekes, hogy Carlosnak fel sem tűnnek a rémisztően közeli sikolyok. Cecil még akkor is mosolyogni szokott, amikor nem sokkal később egymás kihűlt kezét fogva kerülgetik a gyanúsan sötétlő pocsolyákat, és a szájukon át veszik a levegőt, hogy ne érezzék az égett hús bűzét.



Cecil néha dúdol valamit. Egyszerű dallamokat, néha Carlos felfedezi bennük a tegnapi időjárást, néha pedig a hamis hangok kaotikussága mögül kihallatszik valamelyik butácska dal, aminek a ritmusára végigtáncoltak a lakáson. Cecil akkor is dúdolt valamit, amikor hazaállított egy festménnyel – absztrakt volt, szivárványszínű és érthetetlen: annyira ceciles -, és hunyorogva próbálta egyenesen felszegelni. Carlos rekedten győzködte, hogy igen, tetszik neki, csupán azért nem szeretné közelebbről látni, mert alatta ott van az a négyujjú kéznyom, amit hajnalban felriadva vett észre. Világított, és még most is világít, az amatőr kép mögött és a kissé groteszkül ható dúdoláson túl.



A könyv szürreálisan koppant a kőpadlón. Carlos egy ártatlan puffanásra számított, meg persze széthulló jegyzetekre, de egy ideje már nem érzett olyan különös meglepetést minden új történéssel kapcsolatban. Talán itt más hangjuk van a leejtett tárgyaknak, ez azonban nyomába sem érhetett Night Vale más furcsaságainak. Carlos tehát szitkozódva lehajolt a könyvért, és a másik szobából felhangzó, az ő hollétét firtató kérdésre csak hümmögéssel válaszolt. Szemöldökráncolva továbbolvasta a nyomtatott szöveg mellett a saját sietve lefirkált megjegyzéseit, és csodálkozva pillantott fel, amikor Cecil berontott az ajtón. A férfi mindig sápadt arca most kipirultnak tűnt, és karja kissé remegett, ahogyan hatalmas sóhajjal ölelte őt magához.

- Hallottam a puffanást és nem tudtam mi az és megijedtem és hívtalak meg kérdeztem azt is hogy jól vagy-e de semmi és benyitottam a fürdőbe de nem voltál ott és tudod hogy valamelyik nap is az alattunk lakóval mi történt és azok a motoszkálások a falban te jó isten Carlos el sem hiszed hogy…

- Cecil. Cecil, nyugi. Csak egy könyv volt. Nem is hallottalak, annyira belemerültem a kutatásba.

A kutatásba, igen. Carlos kimondta a varázsszót, ami után érthetővé vált, hogy miért nem válaszolt, és hogy Cecil totál feleslegesen aggódott, és az egész csak mekkora butaság volt valójában.

- Te idióta.

Carlos mosolyogva megrázta a fejét, de nem válaszolt, habár körvonalazódott a gondolat a fejében, hogy mégis ki az idióta, ugyanis elképzelései szerint egy normális ember nem mosolyog, miközben a cipőtalpa toccsan a vérben, és nem dúdolgat, miközben a falon izzik egy éjszakai idegen kéznyoma, ellenben megőrzi a hidegvérét, ha élete szerelme leejt egy enciklopédiát. De persze ezek csak hipotézisek egy normális emberrel kapcsolatban, amik értelmüket vesztik, ha Cecilről van szó. Tulajdonképpen Carlos számára minden értelmét veszti, ha róla van szó. És ez így van jól.

6 megjegyzés:

  1. Szia!

    Nos, ő az egyik ismeretlen fandom. ^^'' Sosem találkoztam ezzel a két fiúval, nem fordultam még meg a világukban, viszont a stílusod, a szavaid olyan megnyugtatóan és mosolyogtatóan ismerősek voltak, hogy az első sortól az utolsóig végigolvastam ezt a picit. :-) És tetszett, csak furcsa így, idegenül, "háttértudás" nélkül. Elárulod, honnan szerezhetek Night Vale-ről némi tapasztalatot? Esetleg mesélnél nekem róla? :-) Jól érzem, hogy van némi horrorisztikus mellékíze?

    Bocsi a sok kérdésért. ^^''
    Puszi,
    Remie

    VálaszTörlés
  2. Szia!^^

    Hű, hát, khm... nem is tudom, hol kezdjem. :D A Welcome to Night Vale egy teljesen fiktív rádiócsatorna, a műsorvezető hangját Cecil Baldwin adja (és milyen hang az te jó ég milyen....), aki bele van zúgva a tudósba, Carlosba. Na és ez még egy egész normális dolognak tűnik így, DE! mindez Night Valeben történik. Ami egy város a sivatag közepén. Lebegő macskákkal. Angyalokkal, akik nem léteznek. A seriff titkosrendőrségével. Az egész történetben nincs egy hétköznapi momentum sem, és ami igazán egyedivé teszi a műsort, az az, hogy ezen rajtunk kívül senki nem csodálkozik.

    Tudom, hogy valószínűleg totál hülyének nézel, de esküszöm, minden így van, ahogy leírtam! :D A horrorisztikus mellékíz... úgy mondanám, hogy az egész műsor tömény horror. De tényleg.

    Ha nem ijesztettelek el túlzottan, akkor mindenképpen ajánlom, hogy hallgass bele ebbe a különleges világba: http://podbay.fm/show/536258179
    A magyar fordítást itt találod: http://welcome-to-night-vale.blogspot.hu/

    A sok kérdésért pedig imádlak, meg azért is, hogy itt is megtaláltál. Meg csak úgy általában véve is! ^^
    Puszillak :)

    VálaszTörlés
  3. Szia!
    Én is tiszteletemet teszem, mint a csillámvélemények örzőtündére, és mint Lelkes Rajongó. Mind WtNV-nek, mind Cecilosnak, mind mindenkinek aki irásra adja a kis buksiját.
    A Fénylő Felhő. Ugye most nem hullanak belőle döglött állatok, mert a Brit Kormánnyal ellentétben, én nem hordok magamnál mindig esernyőt.
    A Cecilos hálás téma, jó irni, még jobb olvasni. én legalábbis kellemesen elborzongtam, szeretem mikor Cecil ilyen...ennyire...Cecil. Nincs jobb szó a srácra, ha valaki tud, akkor szóljon.
    Gördülékeny a stílusod, szóismétlést nem találtam, a vesszőkbe nem is kötök bele, úgyhogy rendben leszel így :). Csak írj sokat, oké?
    Huh, hirtelenjében ennél többet most nem tudok mondani, de számíts rám, és arra, hogy feltúrom a blogodat.
    Köszönöm, hogy olvashattam!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia! ^^
      Nagyon örülök Neked! (Meg annak is, hogy nem hullanak döglött állatok. Bár nézhetném őket az ablakból...)
      Szerintem Cecilre semmi más fogalom nem illik a saját nevén kívül, ő egy abszolút külön univerzum. Ahogy az egész WtNV is, szóval ebbe ne menjünk bele... :)
      Boldog vagyok, hogy tetszett az írásom, és ígérem, hogy sokat-sokat-sokat írok még, mert hát khm, kell a gyakorlás. (Meg ihlet is kéne.)
      A blogomon egyelőre nincs sok minden, amit feltúrhatnál, de igyekszem! :-D
      Köszönöm, hogy itt voltál és hagytál nyomot!

      Törlés
  4. Szia megint! ^^

    Óóó, Carlos és Cecil! *-* Pár napja találkoztam velük Remie-nél – azonnal rákerestem, belehallgattam (és azonnal szerelmes lettem Carlosba és abba a tökéletes hajába ^^”), aztán megtudtam, hogy ez canon (lesz)… És azóta egyre inkább azt érzem, hogy ők lehetnek talán az egyetlen páros, akikről majdnem akkora rajongással tudok majd olvasni (írni róluk már meg sem próbálnék), mint Siriusékről. ^^ És nem tudom, hol és hogyan botlottál bele a Welcome to Night Vale-be, és hogy én hogy nem hallottam mostanáig róla – de örök hála, amiért elhoztad nekünk ezt a világot, amiért elhoztad nekünk ezt a ficet. ^^

    Annyira Night Vale, és én annyira szeretem! *-* Elkezdtem kigyűjtögetni a kedvenc soraimat, szókapcsolataimat – de hamar rájöttem, hogy szívem szerint az egészet kimásolnám ide, annyira nagyon imádom.*-*

    Bocsánat ezért a semmitmondó fecsegésért, de most muszáj sürgősen meghallgatnom egy újabb részt, mert annyira Night Vale-hangulatom lett (és meccsig még pont belefér, khm. ^^”) *-*

    Puszi ezért a kis szépségért, rengeteg! ^^ És írj még róluk, rengeteget! ^^

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia, drága nereid! :)

      Igen, Carlos és Cecil. A legharmonikusabb, legcanonabb, legbizarabb páros. *-* Én imádok róluk olvasni, mert ebbe minden belefér, minden elképzelhető, és rengeteg lehetőség van bennük. Pont ezért szeretek írni is róluk, bár az ilyen témájú firkálmányaimat sosem érzem elég jónak ahhoz, hogy meg is osszam őket - Téged viszont buzdítalak, hogy igenis próbálkozz, mert Remusékkal is csodákat művelsz. ^^

      Én a bloodyromantic-on botlottam beléjük, Te pedig nem vagy fent napi 24 órában a Tumblr nevű weboldalon, ha nem hallottál róla. :-D (És megjegyzem, a te viselkedésed a normális.)

      És ne kérj bocsánatot, mert a "semmitmondó fecsegésed" miatti örömöm az éves mosolyadagomat is fedezi (pedig nem vagyok egy mogorva típus), szóval köszönet érte!

      A részeket pedig hallgasd csak szorgalmasan, és végre, találtam valakit, aki meccset néz. :-D Én nem vagyok különösebben nagy rajongó/szakértő, de a világbajnokságot mindig kíváncsian figyelem.

      Köszönöm, hogy itt voltál! Puszillak! :)

      Törlés

 

Template by BloggerCandy.com